Hoe maak jij in 2015 van jouw blog een succes?

 

Nee, ik ga je niet naar je goede voornemens voor het nieuwe jaar vragen, hoor 😉 Ik doe het net even anders, op een manier die voor mij elk jaar opnieuw goed werkt. Ik vind de decembermaand een geweldige tijd om eens terug te blikken op het huidige jaar en te kiezen wat ik in het nieuwe jaar wil bereiken. Voor ons ondernemers is het verstandiger om voor het nieuwe jaar praktische doelen te formuleren. Met duidelijke doelen wordt het eenvoudiger om ze ook daadwerkelijk te realiseren.

  • Wat zijn voor jou de drie belangrijkste doelen voor je blog?
  • Welke blogdoelen stel jij voor 2015?
  • Wat wil je bereiken met jouw blog?
  • Hoe wil jij als expert worden gezien door middel van je blog?
  • Hoeveel reacties wil jij op jouw blogartikelen krijgen in 2015?

BA-B1410 Blogsucces 2015

Zodra jij jezelf deze vragen stelt, komen er automatisch antwoorden. Dat is toch gaaf? En die antwoorden wijzen jou de weg naar het succes voor jouw blog. En dat is helemaal gaaf!

Hieronder geef ik je een paar voorbeelden om je te inspireren voor jouw blogdoelen voor 2015.

Bepaal het aantal blogartikelen
Besluit met welk ritme je in 2015 je wilt bloggen. Eens per maand, om de week, of elke week. Of iets anders, wat maar past bij jou, je onderwerp en je lezers. Zorg voor ritme en regelmaat, en reken uit hoeveel artikelen jij gaat publiceren in 2015. Dit vertelt je dan meteen hoe vaak je gaat schrijven, hoeveel tijd je dat gaat kosten. En dat is dan vervolgens in te plannen. Simpel en effectief.

Leg een lijst aan van globale onderwerpen
Overal kun je ideeën opdoen voor blogonderwerpen. Via je klanten, via het internet, via de natuur, de bronnen zijn eindeloos. Schrijf ze op een lijst, zodat je niks vergeet. Deze lijst kun je altijd aanpassen, opschonen, aanvullen. Wat je maar wilt. In ieder geval is zo’n lijst een mooie bron voor al je toekomstige blogartikelen.

Denk na over jouw ideale lezer
Trek eens een rustig moment uit waarop je kunt nadenken over wie jou ideale lezer is. Stel een lezersprofiel op. Hoe ziet hij of zij eruit, hoe wil jij je lezers helpen, wat willen die lezers leren en lezen? Wat lezen die lezers nog meer, waar zijn ze actief op het internet, waar vind je ze, hoe en waarmee kun jij ze inspireren? Hoe helderder jij bent over jouw ideale lezer van jouw blog, des te meer reacties zul je krijgen op je artikelen.

BA-B1410 be inspired be inspiring

 

 

 

 

 

Wees inspirerend
Wat ik ontdekt heb bij mezelf is dat inspireren een cyclus is, een ononderbroken cirkel. Ik kan alleen anderen inspireren als ik door anderen wordt geïnspireerd. Ik laat me inspireren om te kunnen inspireren. Je kunt niet geven wat je niet tot je neemt.

                                                                                            

Denk je dat je wel wat suggesties kunt gebruiken? Vraag dan mijn 50 beste blogtips aan om je een handje op weg te helpen via mijn artikel over mijn 5 belangrijkste blogtips

 

[rad-hl]Wat wordt jouw blogsucces in 2015?[/rad-hl]

[rad-hl]Inspireer jezelf en anderen deel jouw blogdoelen in een reactie.[/rad-hl]

 

 

Deel dit artikel alsjeblieft met andere ondernemers, via de knoppen voor Twitter, Facebook, Google en andere sociale media. Zo kunnen ook de mensen in jouw netwerk hun bijdrage leveren of baat hebben bij de antwoorden van anderen.

Sharing is Caring