De lezer van je dromen

 

Dromen is heel menselijk. Van kinds af aan droomde ik van dingen die me fantastisch leken en waarvan ik mezelf onbewust meteen ook vertelde dat die dromen voor mij onbereikbaar zijn. Dat heb ik heel lang geloofd. Tot ik op een dag uit die droom ontwaakte. Nu weet ik dat waar ik van droom, ik ook kan bereiken. Alles waar ik van droom, kan ik ook bereiken. Zo weet ik ook dat ik de lezers van mijn dromen kan bereiken: mijn ideale lezers. Het is een kwestie van dromen en doen…

ba-b1636_lezer-van-je-dromenDromen zijn dromen. Geen fantasie. Geen werkelijkheid, maar een droom. Om die droom uit te laten komen, moet je iets doen. Ja, doen, ja. Want dromen & doen is de combinatie die van die droom werkelijkheid kan maken. Zo droom jij misschien – net als ik een aantal jaren geleden – over ideale lezers. Hoe fijn het zou zijn als je met je blog je ideale lezers kunt bereiken? En dat je die ideale lezers ook kunt helpen, in actie kunt laten komen, om op hun beurt hun dromen waar te kunnen maken.

Dus ja, ideale lezers, die wil je wel. Ik noem ze in mijn 6-weken programma Makkelijk Bloggen zelfs DroomLezers.

Je weet wel wat je wil van die lezer van je dromen, toch? Je wil dat die leest, tot het eind leest, een reactie achterlaat op je blog, je blogartikel doorstuurt naar anderen, je blogartikelen deelt via sociale media en vooral ook actie neemt op wat jij als oplossing biedt. Pas wanneer de lezer van je dromen implementeert wat jij aanbiedt en kan vertellen wat dat heeft opgeleverd, dan pas is er succes, dan pas word jij gezien als expert, dan pas kan de lezer van je dromen jou het beste aanbevelen bij anderen.

Helaas is het zo dat de lezer van je dromen zich niet zomaar aandient. Je zult die actief moeten zoeken en vinden. En dat kan pas als jij een kraakhelder beeld hebt van wie die lezer van je dromen nu precies is.

Hoe ziet de lezer van je dromen er uit?

Die lezer van je dromen kun je in kaart brengen. Dat kun je doen door een lezersprofiel op te stellen van de lezer van jouw dromen.

Het is eigenlijk kinderlijk eenvoudig, maar ja, dat geldt voor alles wat je al weet… 🙂
Hier is hoe ik het doe – ik beantwoord deze zes vragen:

  1. Wat is mijn doelgroep?
  2. Wie is mijn ideale lezer?
  3. Waar vind ik mijn ideale lezer?
  4. Wat wil mijn ideale lezer?
  5. Welke oplossing bied ik mijn ideale lezer?
  6. Wie is die ene, speciale, ideale lezer voor wie ik altijd blog?

That’s it!

Nou verwacht van mij misschien dat ik dit heb gesystematiseerd…. En ja, dat klopt. Ik heb hier een sjabloon voor. Ook staat er eens per kwartaal 15 minuten gereserveerd in mijn agenda – op de tweede woensdag van maand 1, 4, 7 en 10 – waarop ik dat sjabloon bekijk en waar nodig aanpas.

Wil jij dat sjabloon hebben? Dat kan! Laat dan in jouw reactie weten wat de doelgroep is waarvoor jij blogt. Dan ontvang je meteen het sjabloon inclusief suggesties van wat je in je antwoorden kunt opnemen. Let’s make a difference together!

 

Uitnodiging voor gratis implementatiesessie

Wil jij graag je blogs schrijven met het BlogRecept waarmee je altijd je ideale lezers aanspreekt? En zou je ook in 15 minuten 20 nieuwe onderwerpen willen voor jouw blog? Dan nodig ik je van harte uit in het BlogCafé – dit is een gratis implementatiesessie voor ondernemers die willen bloggen met impact. Klik om je direct aan te melden op deze link: https://saskiavanderiet.nl/blogcafe/

Leave your Legacy
Saskia

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *