Wat? Alweer? Ja! Alweer!

 

Twijfel jij je wel eens om een onderwerp te herhalen?

Je hebt een blogartikel geschreven over een belangrijk onderwerp. Je lezers heb je hier goed mee geholpen wat helder is te zien aan alle reacties. Toch hoor je regelmatig om je heen dat datzelfde onderwerp leeft en blijft leven bij je fans, lezers en klanten.

Hoe zit dat nou? Was je blog niet helder? Is men jouw tips alweer vergeten? Heb je iets gemist? Je kunt daar toch zeker niet alweer over bloggen? Kortom: je twijfelt over wat je moet doen. Het onderwerp alweer laten komen of niet? En als je het wel doet, hoe doe dat dan? Knippen en plakken is geen optie…. Maar wat dan wel?

En als je het niet herhaalt, wat dan?

Als je een onderwerp dat leeft niet laat terugkomen dan doe je iedereen te kort. Je lezers, je fans en je klanten. Ook vooral jezelf en je reputatie. En als gevolg daarvan ook je omzet en je bedrijf.

alweer

 

Je hebt over elk onderwerp binnen jouw expertise veel en veel meer te vertellen dan je in dat ene blogartikel hebt beschreven. En dat deel je allemaal niet, als je per onderwerp maar 1 keer blogt… Je ontzegt daarmee je lezers belangrijke informatie. En de kans om te groeien. En ook de gelegenheid om te kunnen beoordelen of zij met jou in zee willen om echt een verschil in hun leven te bewerkstelligen met jouw hulp.

 

En dat niet alleen, je ontzegt jezelf ook belangrijke feedback op al die aspecten die je niet hebt benoemd. En dat is echt doodzonde.

Hoe kom je terug op een herhalende onderwerpen?

Begin eerst op te schrijven welke vragen en opmerkingen je hoort van je klanten en je ideale lezers over dat onderwerp.

Besef dat wanneer je die lijst ziet groeien dat het onderwerp leeft bij hen.

Dat is waar het altijd om draait : je lezers bepalen wat belangrijk is. Wat interessant is. Wat nodig is. Waar ze last van hebben en waar ze vanaf willen. Wat boeiend is. Je dacht toch niet dat het om jou gaat in je blogartikel? Gelukkig, dat dacht je niet… mooi 🙂

In je blogs gaat het inderdaad altijd om je lezer. Over hoe jij je lezer boeit, helpt en inspireert. Door aan je lezer te zien wat jij waard bent… voor hen!

Kies over dat bewuste onderwerp een ander, nieuw aspect dat jij kunt belichten.

Schrijf daar dan over op een manier die aansluit bij wat je hebt gehoord of gelezen van je ideale lezers en je klanten.

Je kunt het bijvoorbeeld hebben over:

  • jouw visie
  • resultaten
  • casestudy’s
  • angsten
  • drempels
  • successen
  • methodes
  • alternatieven
  • eigen ervaringen

Ik kan me voorstellen dat je voorbeelden wil zien. Dat kan. Hieronder heb ik een paar blogs staan die over blogremmers gaan: 1 onderwerp, talloze mogelijkheden:

https://saskiavanderiet.nl/als-lef-hebt/
https://saskiavanderiet.nl/laat-wel-eens-lijden-angst/
https://saskiavanderiet.nl/keuzestress-je-zal-het-maar-hebben/
https://saskiavanderiet.nl/er-is-iets-remt/

Ik zou het ontzettend gaaf vinden als ik je hier mee heb kunnen inspireren om op jouw gigantische hoeveelheid kennis te durven vertrouwen. Dat je veel blogonderwerpen uit jouw arsenaal durft te laten terugkomen. In al zijn varianten. Dat het steeds laten terugkomen op verschillende manieren van essentiële hobbels die jouw lezers en klanten ervaren een kracht van je wordt die je week in, week uit kan inzetten.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *